Allhelgonaoffret

                                                          


Idag har jag läst Petter Lidbecks nya lättlästa deckare. Den heter Allhelgonaoffret och är en ganska grym historia om Shirin och hennes pappa som får låna en gratis prästbostad på landet. De får göra vad de vill där, utom att gå upp på vinden. Allt är frid och fröjd tills det börjar regna in och pappan måste gå upp på vinden. Det konstiga är att det enda som finns där är en gammal tavla. Tavlan föreställer en gammal baron som bott på gården, och porträttet gör pappan till en helt annan människa. Det visar sig att en förbannelse vilar över byn. Frågan är bara om de ska klara sig levande därifrån?

Detta är en bok som redan på framsidan varnar unga läsare, och det ska man respektera. Passar dock perfekt på högstadiet/gymnasiet.

/Maria


Kommentarer
Postat av: Tove

HejHej..

Jag är 12 år jag jag har läst denna bok den är jätte bra juu ..

Men jag ska skrva en bokrecension (stavning)

och då vill läraren ha reda på hur huvudpersonerna ser ut men de står ju inte i boken ..

och dom vill veta villka egenskaper dom har.

En fråga till visst är de Shirin och hennes pappa som är huvudpersoner ellr bara Shirin??

om du kan vara snäll och svara så är du snäälll ;)<3

2009-10-22 @ 15:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0