Om jag kunde drömma, När jag hör din röst

                 

Första gången jag läste Stephenie Meyer's bok Om jag kunde drömma, så kunde jag inte lägga den ifrån mig. Den är helt enkelt helt vansinnigt bra!
Den handlar om Bella som just flyttat och börjat i en ny skola. På skolan finns Edward Cullen. Han är det vackraste Bella sett i hela sitt liv, men hennes nya kompisar ber henne att låta bli honom. De säger att det är något konstigt med honom och hans syskon. De håller sig alltid på sin kant, och pratar inte med några andra.
Trots varningen kan Bella inte låta bli Edward. Det visar sig snart att han är intresserad av henne också, men förhållandet blir betydligt svårare än Bella tänkt sig.
Edward är nämligen i hemlighet en vampyr, och bara att vara i närheten av Bella är svårt för honom. Han vill inte skada henne, men frågan är bara om hans kärlek är större än törsten efter hennes blod?

Här börjar en till synes omöjlig kärlekshistoria. Det är jobbigt och smärtsamt men ändå vackert.
Man kan tro att detta är en vampyrbok, men jag skulle hellre säga att det är en kärleksbok. Kärleken mellan Edward och Bella är det som boken handlar om. Sen är den också otroligt spännande. Bella ska tex möta hela Edwards vampyrsläkt. Kommer de att acceptera henne, och kan de stå emot att bita henne? Och vad händer när andra vampyrer anfaller familjen?

Del två heter När jag hör din röst och är precis lika spännande som del ett. Edwards och Bellas kärlekshistoria fortsätter, men inte lika smärtfritt som i första boken.

/Maria


Kommentarer
Postat av: Elvira

Heej , jag är 12 år och jag verkligen älskar dom böckerna. Dom är helt fantastiskt bra skrivna.
Jag håller med om att det är mer en kärlekshistoria än en vampyrberättelse..

2008-02-01 @ 19:09:37
Postat av: ansork

ååååååååååh, jag tackar dej med hela mitt hjärta att du skriver det här!!!!!!! har just läst ut "om jag kunde drömma" och den ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGGGGGGGGGEEEEEEEERRR

2008-02-15 @ 19:29:16
URL: http://anst.blogg.se
Postat av: S

Om du gillar böckerna, kolla in:

http://twilightfan.blogg.se

2008-02-21 @ 23:02:56
URL: http://twilightfan.blogg.se
Postat av: renata

du har rätt i allt du skriver om dom här böckerna.. dom är bara så bra!! =)

2008-03-03 @ 14:26:34
URL: http://www.freewebs.com/renatasfanfiction

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0